10 דברים מוזרים אבל אמיתיים שקורים לנו כשאנחנו מתאהבים


מדענים בחנו את הסיבות מדוע ההתנהגות שלנו משתנה באופן דרסטי כל כך כאשר אנו מאוהבים. הם מחברים את השינוי הזה בהתנהגות עם "הורמוני האהבה" השונים, כמו דופמין ואוקסיטוצין, שיש להם השפעה על הרגשות שלנו. אבל האם ההרגשה הזאת באמת עושה אותך שיכור בדיוק כמו יין והאם
 זה יכול להיות תרופה לכאב?

1. אנשים מאוהבים מתנהגים כמו שיכורים
© (500) Days of Summer / Fox Searchlight Pictures 
אחרי כמה כוסות יין זה הופך להיות קל יותר לתקשר, גם עם אנשים שאנחנו בקושי מכירים, אנחנו הופכים יותר פתי, והפחד והחרדה נעלמים. אוקסיטוצין, אחד מההורמונים של "אהבה", משפיע על הגוף בדיוק באותו אופן כמו אלכוהול. האם שמתם לב שאנשים שיכורים רוצים לחבק את כולם סביבם? אוקסיטוצין נקרא גם "הורמון חיבוק" כי זה גורם לנו לרצות להיות קרובים פיזית לאנשים אחרים.

2. אנשים מאוהבים עולים או יורדים במשקל
© Friends / Bright/Kauffman/Crane Productions  

יש ביטוי פופולרי בפסיכולוגיה המכונה "קילו אהבה". זוגות רבים עולים במשקל בתחילת מערכת יחסים. אולי זה בגלל שאנחנו הולכים לבתי קפה ומסעדות לעתים קרובות יותר.

אגב, מדענים גילו כי זוגות שעלו במשקל יחד היו מרוצים יותר ממערכת היחסים שלהם. החוקרים חושבים כי זה בגלל ההרגשה להיות פחות בלחץ ופחד להיות נדחים בגלל המראה שלהם.


עם זאת, לא כל הזוגות עולים במשקל. מחקרים על אוקסיטוצין המופקים באנשים מאוהבים הראו כי הוא מפחית רעב ומסדיר את חילוף החומרים. אז, פרפרים בבטן עשויים גם להצביע על כך שאתה מאבד משקל.

3. הקול משתנה
© depositphotos.com   © depositphotos.com  

מדענים אמריקאים ערכו מחקר יוצא דופן. הם שאלו אנשים שהתחילו לאחרונה יחסים רומנטיים לעשות כמה שיחות טלפון. משתתפים אחרים הקשיבו לקולם ויכלו בקלות לדעת אם הם מדברים עם חבר או עם הדייט שלהם.


במהלך השיחות עם החברים והחברות שלהם, הקולות של נשים הפכו נמוך יותר, וקולות של גברים הפך גבוה יותר.

4. ההתאהבות היא כמו אובססיה או התמכרות.
© depositphotos.com   © depositphotos.com

תחשבו על זמן שבו הייתם מאוהבים. אתם בטח תמשיכו לחשוב על האדם שאתם מאוהבים, אתם רוצה לבלות איתם זמן רב ככל האפשר, והחברים שלך כל הזמן אומרים שאתם אובססיבים.


האנתרופולוגית הלן א 'פישר גילתה שכאשר אדם מאוהב, אותם חלקים במוח פעילים כמו כאשר לאדם יש התמכרות לקוקאין. זו הסיבה שאנחנו רוצים להיות עם האנשים שאנחנו מאוהבים יותר ויותר ואנחנו מרגישים למטה כאשר אנחנו לא ביחד.

5. אנשים שמאוהבים, קשה להם להירדם בלילה
© Sex and the City / New Line Cinema
רבים מאיתנו רגילים לחשוב שאנשים מאוהבים, מבלים לילות ללא שינה במחשבה על האנשים שהם מאוהבים בהם. עם זאת, מחקרים שוויצרים הראו כי בממוצע, אדם מאוהב ישן שעה אחת פחות בלילה. אף אחד מהמשתתפים לא חש עייפות, ולכן איכות השינה לא נפגעה.

6. לבבות של אנשים מאוהבים קופצים מתוך החזה שלהם.
© depositphotos.com   © depositphotos.com  

הזעה, קצב לב מואץ, פנים אדומות - אלה סימנים ברורים של חרדה. אבל למעשה, את עצם ההתחלה של פיתוח של אטרקציה רומנטית, נקרא לימירנס, מלווה באותם סימפטומים. אז אם אתה מרגיש שהפנים שלך מסמיקות בגלל בן אדם מסוים, אתה כנראה מאוהב.

7. אנשים מאוהבים רוצים לכתוב שירים ולשיר שירי אהבה.


© Legend / Universal Studios 

כל כך הרבה שירים יפים נכתבו על ידי אנשים מאוהבים!



מחקרים הולנדים הראו שרגשות רומנטיים מדכאים חשיבה אנליטית, אך מפתחים חשיבה יצירתית. זו הסיבה שאנחנו רוצים לקבל מתנות מקוריות באמת או הפתעות עבור מישהו שאנחנו אוהבים, גם אם אין סיבה טובה לעשות את זה.

8. להיות מאוהב זה תרופה למחלות.
© Lost / ABC Studios 
מספר מחקרים הראו קשר בין רגשות רומנטיים לבין תפיסת כאב. משתתפי הניסוי שהיו מאוהבים הראו תגובה חלשה יותר לגורמים חיצוניים. כאבים מתונים הופחתו ב -40% כאשר אנשים התבוננו בתמונות של אדם שהם אהבו, וכאב עז יותר ירד ב -10% -15%. מדענים מסבירים זאת בכך שהם מציינים את השינוי של תשומת הלב של המשתתף מכאבם לאדם האהוב עליהם.


חוקרים אחרים מצאו כי דופמין מיוצר מהר יותר כאשר אדם מאוהב ופועל משכך כאבים טבעי. לכן, כאשר הרופאים ממליצים לעשות משהו שאנחנו אוהבים כאשר אנחנו חולים, ההצעה שלהם יכולה לעזור.

9. אהבה היא מתוקה
© depositphotos.com   © depositphotos.com  

מדענים הולנדים ניהלו מחקר מעניין. המשתתפים התבקשו לכתוב חיבור על החוויה האמיתית שלהם: קבוצה אחת כתבה על היותה מאוהבת, השנייה - על קנאה והשלישית - על משהו נייטרלי. לאחר מכן הם טעמו ממתקים ומים. התלמידים שכתבו על אהבה העריכו שטעם האוכל היה מתוק יותר.


10. אדם מאוהב מוכן לעשות כל דבר.
© Pirates of the Caribbean: At World's End / Walt Disney Pictures  

להיות מאוהב לא רק אומר להיות מגורה מינית, אלא גם להיות מוכן לטפל בשותף שלך. מחקר שנעשה בשנת 2014 בא עם המונח "אהבה רחומה", כי הוא חלק חשוב מאוד של מערכת יחסים רומנטית. אם אתה באמת מודאג שהשותף שלך שוכח כובע או מטריה, אתה מאוהב.


האם התאהבתם? איזה דברים משוגעים עשית בשביל מישהו שאהבת?


credit:
Illustrated by Daniil Shubin for BrightSide.me



10 דברים מוזרים אבל אמיתיים שקורים לנו כשאנחנו מתאהבים 10 דברים מוזרים אבל אמיתיים שקורים לנו כשאנחנו מתאהבים Reviewed by lior on יוני 17, 2018 Rating: 5

אין תגובות:

מופעל על ידי Blogger.